3/4:1/4+7/2x4+38x11/5-3/50:1/5=
3/4:1/4=3/4x1/4=3/1
7/2x1/4=14/2=7/1
38/1x11/5=418/5
3/50:1/5=3/50x5/1=15/50=3/10
3/1+7/1+418/5-3/10=10+418/5-3/10=10.833/10=93.3/10
(3/4-1/2)x12/5+(7/6-5/12)x30/25=
3/4-1/2=3/4-2/4=1/4
1/4x12/5=3/5
7/6-5/12=14/12-5/12=9/12=3/4
3/4x30/25=90/100=9/10
3/14x21/9=1/2
28/35x5/77=4/77
32/17x34/8=8
26/48x16/2=13
28/15:4/70=14
63/4:7/44=99
28/6:2=14/6
30/7:3=10/7
12:3/8=12/1x3/8=32
1-3/10=7/10
1/6+3/4=11/12
8/15+1/3=
21/7+3/6=
Առաջադրանք 1
3/8x2/20=6/160 14/25x30/49=420/1225
14/35x5/7=60/245 8/16x24/32=192/512
12/30+2/5x10/6=16/15 48/60x5/6-1/12=105/180
Առաջադրանք 2
Քառակուսու կողմը 5/9 մետր է:Քանի՞ քմ է քառակուսու մակերեսը:
4/1x5/9=20/9
Առաջադրանք 3
Խորանարդի կողմը 2/5 մետր է:Քանի՞ խմ է խորանարդի ծավալը:
8/1x2/5=16/5
Առաջադրանք 1
Հողագործը առաջին օրը վարսակ է ցանել դաշտի 3/7մասում,երկրորդ օրը՝ 5/11 մասում:Դաշտի որ՞ մասում է նա վարսակ ցանել այդ երկու օրում:Լուծումը
3/7+5/11=33/77+35/77=68/77
Առաջադրանք 2
Երեք բանվորներից առաջինը կատարեց ամբողջ աշխատաքնի 1/6մասը,երկրորդը՝ 1/2-ը,իսկ երրորդը՝ 1/5-ը: Ամբողջ աշխատանքի որ՞ մասն է կատարված:
1/6+1/2+1/5=5/30+15/30+6/30=26/30
Առաջադրանք 3
Հաշվի՛ր.
3/2+1/18+1/9=15/9
7/3+1/6+5/24=65/24
3/21+11/14+9/28=655/588
5/6+1/15+13/30=7/6
4/7+1/4+11/14=44/28
1/25+3/5=16/25 4/7 -2/35=2/35
4/10+7/15= 26/30 5/8-4/9=13/72
12/14+3/28=27/28 104/15-7/6=73/30
6/40+3/8=21/40 35/28-1=7/28
6/9+3/15=39/45 1- 8/15=7/15
Առաջադրանք 2
Հորինի՛ր մասերով խնդիր և լուծի՛ր:
Տղան իր ծննդյան օրը գնեց մեկ տորթ, որի 1/5 կերան:
Քանի կտոր մնաց:
Լուծում
1-1/5=5/5-1/5=4/5
Առաջադրանք 1
1) 1/5+3/10= 1/2 2) 3/6+2/4=1
3)5/20+1/4= 1/2 4)6/15+3/10=7/10
5)3/7+4/10=29/35 6)14/20+7/10=4/7
7)14/18-7/18=7/18 8)24/30-1/6=19/30
9) 1-3/7=4/7 10)36/28-1=2/7
Առաջադրանք 2
Տղան առաջին օրը կատարեց տնային աշխատանքի 1/6 մասը, հաջորդ օրը՝3/6 մասը:Որքա՞ն մասն է կատարել և դեռ որքա՞նը պետք է կատարի:
Լուծում
1/6+3/6=2/3
1-2/3=3/3-2=1/3
Առաջադրանք 3
Տնային առաջադրանքների ստուգումը զբաղեցրեց պարապունքի 1/3 մասը իսկ տեսականնյութի կարդալը՝1/6 ը:Պարապմունքի մնացած ժամանակում աշակերտները լուծեցինվարժություններ: Որքա՞ն տևեց վարժությունների լուծումը, եթե պարապունքի տևողությունը45 րոպե է:
Լուծում
1/3+1/6=1/3
45-1/3=45/3=45
Առաջադրանք 1
4/20+5/20=
2/15+4/15=
7/20-6/20=
13/35-6/35=
17/34+15/34=
24/36-12/36=
Առաջադրանք 1
Առանձնացրու բոլոր կանոնավոր կոտորակները
3/8, 1/2, 4/3, 17/5, 10/14, 6/6, 0:
Առաջադրանք 2
Գտի՛ր.
48-ի 1/3 մասը=16
60-ի 4/3մասը=80
120-ի 3/5մասը=72
Այն թիվը,որի 1/2 մասը 30 է:=60
Այն թիվը,որի 3/5մասը 45:=75
Առաջադրանք 3
Գտի՛ր.
1 մետրի 1/10մասը=10
10սմ-ի 3/20 մասը=17/20
5կգ-ի 1/8 մասը=625
Առաջադրանք 4
Համեմատի՛ր.
1/2 և 1/3=3/6 > 2/6 2/5 < 3/5 4/10 և 1=4/10 <10/10
3/5 և 1/4=12/20 > 5/20 4/10 և 3/4=4/20>3/20 8/15 և 3/7=8/105 >3/105
Աշխատանք 5
Այգում կա 20 տոննա միրգ, որի 1/5 մասը խաղող է,2/10մասը խնձոր,իսկ մանացածը տանձ:Քանի՞ կգ խաղող,խնձոր ու տանձ կա այգում:
Լուծում
1)1/5+2/10=1/10+2/10=3/10
2)1-3/10=10/10-3/10=7/10
Աղավնու տարիքը 30 է իսկ աարծիվ նրա 1/5 մասը իկ թութակը նրանց երկուսի տարիքներ գումարի կեսը:
30:5=6
30+6=36
36:2=18
Գայլը 80 որը ձկան տարիքի 4/5 մասն է կազմում ձուկը:
80:4x5=100
պատ.100
Գտի թիվ,որի
1/8 մասը = 5 40
2/5 մասը =14 35
3/8 մասը= 30 80
2/6 մասը =20 60
4/5մասը=28 35
5/8մասը=40 64
Առաջադրանք 1
Բոլոր կոտորակները բերե՛ք 72 հայտարարի:
1/4=18/72
2/3=48/72
5/9 =40/72
4/8=36/72
6/24 =18/72
5/6 =60/72
7/18=28/72
Առաջադրանք 2
Գտի՛ր .
40-ի 1/2 մասը
40/2=20
60-ի 2/3 մասը
60/3=20
36-ի 4/6 մասը
36/6=6
120-ի 2/5 մասը
Այն թիվը,որի1/2 մասը 20 է
Այն թիվը,որի3/4 մասը 12 է
Այն թիվը,որի4/5 մասը 40 է:
Առաջադրանք 3
Դասարանում կա 30 սովորող,որի 3/5 մասը տիրապետում է համակարգչին լիարժեք,իսկ մնացած մասը ՝ոչ:Որոշի՛ր,քանի՞ սովորող կա,որ տրապետում է, և քանի՞ սովորող՝ ոչ:
30:5=6
3x6=18
30-18=12
04.02.2014 թ
Դասարանական և տնային աշխատանք
Թեմա՝ Կոտորակների համեմատում,թեմայի ամրապնդում
Առաջադրանք 1
4/5=24/30 < 5/6=25/30 2/3=28/42 > 9/14=27/42 2/8=16/40 < 3/5=24/40 6/9=54/36 > 1/4=9/36 5/12=40/96 < 7/8=84/96 6/16=18/48 < 8/12=32/48
Առաջադրանք 2
Տղան կարդում էր 140 էջ ունեցող գեղարվեստական գիրք:նա առաջին օրը կարդաց գրքի 1/5 մասը,հաջորդ օրը՝ մնցածի 3/4 մասը:Որքա՞ն էջ կարդաց և որքա՞ն մնաց կարդալու:
140:5x1=28
140-28=112
112:4x3=84
112-84=28
84+28=112
140-112=28
Առաջադրանք 3
Խանութը վաճառեց կտորի 1/3 մասը և մնաց վաճառելու 200մ կտոր:Քանի՞ մետր կտոր ուներ խանութը:
200:2=100
3x100=300
Առաջադրանք 1
Կոտորակներից ո՞րն է մեծ
4/5 < 4/8 5/15 < 7/15 14/25 > 14/27 13/21 >13/25 27/28 > 13/27
7/13 < 8/6 2/3 = 1/8 14/18 = 10/14 6/13 և 7/12:
Առաջադրանք 2
կոտորակները բերե՛ք ամենափոքր ընդհանուր հայտարարի:
1/4 > 3/12 5/10 < 4/3
1/8 < 3/9 5/14 < 3/28
5/18 < 4/6 3/16 > 5/48
Առաջադրանք 1
Կոտորակներից ո՞րն է մեծ.
ա. 1/3 > 3/5, բ. 4/7 > 2/7 գ. 5/9 < 5/8,
դ 7/11 > 7/13 ե.6/13 < 7/13 զ.17/40 < 16/20
Առաջադրանք 2
Կրճատի՛ր կոտորակը.
ա. 3/12 բ.14/21 գ. 28/44 դ. 45/25
ե.49/56 զ. 72/99 է.90/102 ը.121/66:
Առաջադրանք 3
Կոտորակները բերե՛ք ամենափոքր ընդհանուր հայտարարի.
ա. 3/4 > 5/8
բ.3/5 > 9/10
գ.5/6 > 7/10
դ. 5/12 > 3/20
Տղան անցամ ճան.1/3մասը և մնաց անցնելու 12 կմ:Քանի կիլոմետր ճանամարհ
Լուծում
1)12:2=6
2)6+12=18 Պատ.18կմ.
1/8= 9/72
2/4= 36/72
3/24=9/72
8/36= 16/72
8/144=16/72
Երբ տղան վացունչորս դրամ ծախսեց,փողի մեկ հինգերեորդ մասը մնաց քանի դրամ ուներ սկզբում:
Լուծում
1)64:4=16
2)64+16=80 Պատ 80
Առաջադրանք 1
Տրված մեծություններից առաջինն երկրորդի ո՞ր բաժինն է:
ա )Րոպե և ժամ 1/60 բ)միլիմետր և մտե 1/1000
գ)կիլոգրամ և ցենտներ 1/100 դ)Օր և շաբաթ 1/7 ե)կիլոգրամ և տոննա 1/1000 զ)միլիմետր և սանտիմետր 1/10
Առաջադրանք 2
Քանի՞ րոպե է՝
ա.Կես ժամը 30ր. բ.մեկ երրորդ ժամը 1/20
գ.Մեկ քառորդ ժամը 15ր. դ.մեկ հնգերորդ ժամը 1/12
ե.1/12 ժամը 5ր. զ.1/30 ժամը 2ր.
Առաջադրանք 3
Հետևյալ կոտորակների փոխարեն գրե՛ք 36 հայտարար ունեցող և իրար հավասար կոտորակներ:
Օրինակ՝ 1/2 կոտորակի հայտարարը պետք է փոխարինենք 36 հայտարարով,որն հավասար լինի տրված կոտորակին: Եթե հայտարարը մեծացել է 18 անգամ (36:2=18) ու,որպեսզի հավասար լինի 1/2 կոտորակին,ապա համարիչն էլ նույնքան անգամ պետք մեծացնել (1x18=18):
1/2=18/36
4/2, 5/12, 3/4, 25/18, 7/9, 24/72:
4/2=72/36
5/12=15/36
3/4=79 /36
25/18=50 /36
7/9=28/36
24/72= 864/36
Առաջադրանք 4
Հաշվի՛ր.
(26554-80):854+(4493-56):261=30959
26554-80=26474
26474/854=31
26474+31= 26505
4493-56=4437
4437/261=17
4437+17=4454
4454+26505=30959
Առաջադրանք 1
Կոտորակների հավասարության պայմանի հիման վրա ստուգե՛ք, թե իրար հավասար են արդյոք կոտորակները.
3/8 և 9/24 12/36 և 3/9 15/69 և 5/23=5/23=
24:3=3/8 3/9
Առաջադրանք 2
կատարի՛ր կրճատում:
12/36=1/3 125/45=25/9 56/119= 21/48, 85/60:
Առաջադրանք 3
Տղան ունի 4800 դրամ:Նա առաջին օրը ծախսեց իր գումարի 1/8 մասը,երկրորդ օրը՝ ամբողջի 1/6 մասը:Որքա՞ն գումար ծախսեց տղան և որքա՞ն մնաց իր մոտ:
3/4:1/4+7/2x4+38x11/5-3/50:1/5=
3/4:1/4=3/4x1/4=3/1
7/2x1/4=14/2=7/1
38/1x11/5=418/5
38/1x11/5=418/5
3/50:1/5=3/50x5/1=15/50=3/10
3/1+7/1+418/5-3/10=10+418/5-3/10=10.833/10=93.3/10
(3/4-1/2)x12/5+(7/6-5/12)x30/25=
3/4-1/2=3/4-2/4=1/4
1/4x12/5=3/5
7/6-5/12=14/12-5/12=9/12=3/4
3/4x30/25=90/100=9/10
3/14x21/9=1/2
28/35x5/77=4/77
32/17x34/8=8
26/48x16/2=13
28/15:4/70=14
63/4:7/44=99
28/6:2=14/6
30/7:3=10/7
12:3/8=12/1x3/8=32
1-3/10=7/10
1/6+3/4=11/12
8/15+1/3=
21/7+3/6=
Առաջադրանք 1
3/8x2/20=6/160 14/25x30/49=420/1225
14/35x5/7=60/245 8/16x24/32=192/512
12/30+2/5x10/6=16/15 48/60x5/6-1/12=105/180
Առաջադրանք 2
Քառակուսու կողմը 5/9 մետր է:Քանի՞ քմ է քառակուսու մակերեսը:
4/1x5/9=20/9
Առաջադրանք 3
Խորանարդի կողմը 2/5 մետր է:Քանի՞ խմ է խորանարդի ծավալը:
8/1x2/5=16/5
Առաջադրանք 1
Հողագործը առաջին օրը վարսակ է ցանել դաշտի 3/7մասում,երկրորդ օրը՝ 5/11 մասում:Դաշտի որ՞ մասում է նա վարսակ ցանել այդ երկու օրում:Լուծումը
Հողագործը առաջին օրը վարսակ է ցանել դաշտի 3/7մասում,երկրորդ օրը՝ 5/11 մասում:Դաշտի որ՞ մասում է նա վարսակ ցանել այդ երկու օրում:Լուծումը
3/7+5/11=33/77+35/77=68/77
Երեք բանվորներից առաջինը կատարեց ամբողջ աշխատաքնի 1/6մասը,երկրորդը՝ 1/2-ը,իսկ երրորդը՝ 1/5-ը: Ամբողջ աշխատանքի որ՞ մասն է կատարված:
1/6+1/2+1/5=5/30+15/30+6/30=26/30
Առաջադրանք 3
Հաշվի՛ր.
3/2+1/18+1/9=15/9
7/3+1/6+5/24=65/24
3/21+11/14+9/28=655/588
5/6+1/15+13/30=7/6
4/7+1/4+11/14=44/28
1/25+3/5=16/25 4/7 -2/35=2/35
4/10+7/15= 26/30 5/8-4/9=13/72
12/14+3/28=27/28 104/15-7/6=73/30
6/40+3/8=21/40 35/28-1=7/28
6/9+3/15=39/45 1- 8/15=7/15
Առաջադրանք 2
Հորինի՛ր մասերով խնդիր և լուծի՛ր:
4/10+7/15= 26/30 5/8-4/9=13/72
12/14+3/28=27/28 104/15-7/6=73/30
6/40+3/8=21/40 35/28-1=7/28
6/9+3/15=39/45 1- 8/15=7/15
Առաջադրանք 2
Հորինի՛ր մասերով խնդիր և լուծի՛ր:
Տղան իր ծննդյան օրը գնեց մեկ տորթ, որի 1/5 կերան:
Քանի կտոր մնաց:
Լուծում
1-1/5=5/5-1/5=4/5
Առաջադրանք 1
1) 1/5+3/10= 1/2 2) 3/6+2/4=1
3)5/20+1/4= 1/2 4)6/15+3/10=7/10
5)3/7+4/10=29/35 6)14/20+7/10=4/7
7)14/18-7/18=7/18 8)24/30-1/6=19/30
9) 1-3/7=4/7 10)36/28-1=2/7
Առաջադրանք 2
Տղան առաջին օրը կատարեց տնային աշխատանքի 1/6 մասը, հաջորդ օրը՝3/6 մասը:Որքա՞ն մասն է կատարել և դեռ որքա՞նը պետք է կատարի:
Լուծում
1) 1/5+3/10= 1/2 2) 3/6+2/4=1
3)5/20+1/4= 1/2 4)6/15+3/10=7/10
5)3/7+4/10=29/35 6)14/20+7/10=4/7
7)14/18-7/18=7/18 8)24/30-1/6=19/30
9) 1-3/7=4/7 10)36/28-1=2/7
Առաջադրանք 2
Տղան առաջին օրը կատարեց տնային աշխատանքի 1/6 մասը, հաջորդ օրը՝3/6 մասը:Որքա՞ն մասն է կատարել և դեռ որքա՞նը պետք է կատարի:
Լուծում
1/6+3/6=2/3
1-2/3=3/3-2=1/3
Առաջադրանք 3
Առաջադրանք 3
Տնային առաջադրանքների ստուգումը զբաղեցրեց պարապունքի 1/3 մասը իսկ տեսականնյութի կարդալը՝1/6 ը:Պարապմունքի մնացած ժամանակում աշակերտները լուծեցինվարժություններ: Որքա՞ն տևեց վարժությունների լուծումը, եթե պարապունքի տևողությունը45 րոպե է:
Լուծում
1/3+1/6=1/3
45-1/3=45/3=45
Առաջադրանք 1
4/20+5/20=
2/15+4/15=
7/20-6/20=
13/35-6/35=
17/34+15/34=
24/36-12/36=
4/20+5/20=
2/15+4/15=
7/20-6/20=
13/35-6/35=
17/34+15/34=
24/36-12/36=
Առաջադրանք 1
Առանձնացրու բոլոր կանոնավոր կոտորակները
3/8, 1/2, 4/3, 17/5, 10/14, 6/6, 0:
Առաջադրանք 2
Գտի՛ր.
48-ի 1/3 մասը=16
60-ի 4/3մասը=80
120-ի 3/5մասը=72
Այն թիվը,որի 1/2 մասը 30 է:=60
Այն թիվը,որի 3/5մասը 45:=75
Առաջադրանք 3
Գտի՛ր.
1 մետրի 1/10մասը=10
10սմ-ի 3/20 մասը=17/20
5կգ-ի 1/8 մասը=625
3/8, 1/2, 4/3, 17/5, 10/14, 6/6, 0:
Առաջադրանք 2
Գտի՛ր.
48-ի 1/3 մասը=16
60-ի 4/3մասը=80
120-ի 3/5մասը=72
Այն թիվը,որի 1/2 մասը 30 է:=60
Այն թիվը,որի 3/5մասը 45:=75
Առաջադրանք 3
Գտի՛ր.
1 մետրի 1/10մասը=10
10սմ-ի 3/20 մասը=17/20
5կգ-ի 1/8 մասը=625
Առաջադրանք 4
Համեմատի՛ր.
1/2 և 1/3=3/6 > 2/6 2/5 < 3/5 4/10 և 1=4/10 <10/10
3/5 և 1/4=12/20 > 5/20 4/10 և 3/4=4/20>3/20 8/15 և 3/7=8/105 >3/105
Աշխատանք 5
Այգում կա 20 տոննա միրգ, որի 1/5 մասը խաղող է,2/10մասը խնձոր,իսկ մանացածը տանձ:Քանի՞ կգ խաղող,խնձոր ու տանձ կա այգում:
Լուծում
1)1/5+2/10=1/10+2/10=3/10
2)1-3/10=10/10-3/10=7/10
2)1-3/10=10/10-3/10=7/10
Աղավնու տարիքը 30 է իսկ աարծիվ նրա 1/5 մասը իկ թութակը նրանց երկուսի տարիքներ գումարի կեսը:
30:5=6
30+6=36
36:2=18
Գայլը 80 որը ձկան տարիքի 4/5 մասն է կազմում ձուկը:
80:4x5=100
պատ.100
Գտի թիվ,որի
1/8 մասը = 5 40
2/5 մասը =14 35
3/8 մասը= 30 80
2/6 մասը =20 60
4/5մասը=28 35
5/8մասը=40 64
Առաջադրանք 1
Բոլոր կոտորակները բերե՛ք 72 հայտարարի:
1/4=18/72
1/4=18/72
2/3=48/72
5/9 =40/72
4/8=36/72
6/24 =18/72
5/6 =60/72
7/18=28/72
Առաջադրանք 2
Առաջադրանք 2
Գտի՛ր .
40-ի 1/2 մասը
40/2=20
60-ի 2/3 մասը
60/3=20
36-ի 4/6 մասը
36/6=6
120-ի 2/5 մասը
Այն թիվը,որի1/2 մասը 20 է
60/3=20
36-ի 4/6 մասը
36/6=6
120-ի 2/5 մասը
Այն թիվը,որի1/2 մասը 20 է
Այն թիվը,որի3/4 մասը 12 է
Այն թիվը,որի4/5 մասը 40 է:
Առաջադրանք 3
Դասարանում կա 30 սովորող,որի 3/5 մասը տիրապետում է համակարգչին լիարժեք,իսկ մնացած մասը ՝ոչ:Որոշի՛ր,քանի՞ սովորող կա,որ տրապետում է, և քանի՞ սովորող՝ ոչ:
30:5=6
3x6=18
30-18=12
3x6=18
30-18=12
04.02.2014 թ
Դասարանական և տնային աշխատանք
Թեմա՝ Կոտորակների համեմատում,թեմայի ամրապնդում
Առաջադրանք 1
4/5=24/30 < 5/6=25/30 2/3=28/42 > 9/14=27/42 2/8=16/40 < 3/5=24/40 6/9=54/36 > 1/4=9/36 5/12=40/96 < 7/8=84/96 6/16=18/48 < 8/12=32/48
Առաջադրանք 2
Տղան կարդում էր 140 էջ ունեցող գեղարվեստական գիրք:նա առաջին օրը կարդաց գրքի 1/5 մասը,հաջորդ օրը՝ մնցածի 3/4 մասը:Որքա՞ն էջ կարդաց և որքա՞ն մնաց կարդալու:
140:5x1=28
Դասարանական և տնային աշխատանք
Թեմա՝ Կոտորակների համեմատում,թեմայի ամրապնդում
Առաջադրանք 1
4/5=24/30 < 5/6=25/30 2/3=28/42 > 9/14=27/42 2/8=16/40 < 3/5=24/40 6/9=54/36 > 1/4=9/36 5/12=40/96 < 7/8=84/96 6/16=18/48 < 8/12=32/48
Առաջադրանք 2
Տղան կարդում էր 140 էջ ունեցող գեղարվեստական գիրք:նա առաջին օրը կարդաց գրքի 1/5 մասը,հաջորդ օրը՝ մնցածի 3/4 մասը:Որքա՞ն էջ կարդաց և որքա՞ն մնաց կարդալու:
140:5x1=28
140-28=112
112:4x3=84
112-84=28
84+28=112
140-112=28
Առաջադրանք 3Խանութը վաճառեց կտորի 1/3 մասը և մնաց վաճառելու 200մ կտոր:Քանի՞ մետր կտոր ուներ խանութը:
200:2=100
3x100=300
Առաջադրանք 1
Կոտորակներից ո՞րն է մեծ
4/5 < 4/8 5/15 < 7/15 14/25 > 14/27 13/21 >13/25 27/28 > 13/27
7/13 < 8/6 2/3 = 1/8 14/18 = 10/14 6/13 և 7/12:
Առաջադրանք 2
կոտորակները բերե՛ք ամենափոքր ընդհանուր հայտարարի:
1/4 > 3/12 5/10 < 4/3
1/8 < 3/9 5/14 < 3/28
5/18 < 4/6 3/16 > 5/48
Առաջադրանք 1
Կոտորակներից ո՞րն է մեծ.
ա. 1/3 > 3/5, բ. 4/7 > 2/7 գ. 5/9 < 5/8,
դ 7/11 > 7/13 ե.6/13 < 7/13 զ.17/40 < 16/20
Առաջադրանք 2
Կրճատի՛ր կոտորակը.
ա. 3/12 բ.14/21 գ. 28/44 դ. 45/25
ե.49/56 զ. 72/99 է.90/102 ը.121/66:
Առաջադրանք 3
Կոտորակները բերե՛ք ամենափոքր ընդհանուր հայտարարի.
ա. 3/4 > 5/8
բ.3/5 > 9/10
գ.5/6 > 7/10
դ. 5/12 > 3/20
Առաջադրանք 2
Կրճատի՛ր կոտորակը.
ա. 3/12 բ.14/21 գ. 28/44 դ. 45/25
ե.49/56 զ. 72/99 է.90/102 ը.121/66:
Առաջադրանք 3
Կոտորակները բերե՛ք ամենափոքր ընդհանուր հայտարարի.
ա. 3/4 > 5/8
բ.3/5 > 9/10
գ.5/6 > 7/10
դ. 5/12 > 3/20
Տղան անցամ ճան.1/3մասը և մնաց անցնելու 12 կմ:Քանի կիլոմետր ճանամարհ
Լուծում
1)12:2=6
2)6+12=18 Պատ.18կմ.
1/8= 9/72
2/4= 36/72
3/24=9/72
8/36= 16/72
8/144=16/72
Երբ տղան վացունչորս դրամ ծախսեց,փողի մեկ հինգերեորդ մասը մնաց քանի դրամ ուներ սկզբում:
Լուծում
1)64:4=16
2)64+16=80 Պատ 80
Առաջադրանք 1
Տրված մեծություններից առաջինն երկրորդի ո՞ր բաժինն է:
ա )Րոպե և ժամ 1/60 բ)միլիմետր և մտե 1/1000
ա )Րոպե և ժամ 1/60 բ)միլիմետր և մտե 1/1000
գ)կիլոգրամ և ցենտներ 1/100 դ)Օր և շաբաթ 1/7 ե)կիլոգրամ և տոննա 1/1000 զ)միլիմետր և սանտիմետր 1/10
Առաջադրանք 2
Քանի՞ րոպե է՝
ա.Կես ժամը 30ր. բ.մեկ երրորդ ժամը 1/20
գ.Մեկ քառորդ ժամը 15ր. դ.մեկ հնգերորդ ժամը 1/12
ե.1/12 ժամը 5ր. զ.1/30 ժամը 2ր.
Առաջադրանք 3
Առաջադրանք 3
Հետևյալ կոտորակների փոխարեն գրե՛ք 36 հայտարար ունեցող և իրար հավասար կոտորակներ:
Օրինակ՝ 1/2 կոտորակի հայտարարը պետք է փոխարինենք 36 հայտարարով,որն հավասար լինի տրված կոտորակին: Եթե հայտարարը մեծացել է 18 անգամ (36:2=18) ու,որպեսզի հավասար լինի 1/2 կոտորակին,ապա համարիչն էլ նույնքան անգամ պետք մեծացնել (1x18=18):
1/2=18/36
1/2=18/36
4/2, 5/12, 3/4, 25/18, 7/9, 24/72:
4/2=72/36
5/12=15/36
3/4=79 /36
25/18=50 /36
7/9=28/36
24/72= 864/36
Առաջադրանք 4Հաշվի՛ր.
(26554-80):854+(4493-56):261=30959
26554-80=26474
26474/854=31
26474+31= 26505
4493-56=4437
4437/261=17
4437+17=4454
4454+26505=30959
Առաջադրանք 1
12/36=1/3 125/45=25/9 56/119= 21/48, 85/60:
4800:8=600
4800:6=800
4800-1400=3400
պատ.3400
Առաջադրանք 3
Կրճատե՛ք կոտորակները.
5/100 , 36/ 24 , 19/57 , 32/88 , 18/12 , 72/60 , 44/99 ,132/81 , 87/27:
5/100=1/20
36/24=3/2
19/57=1/3
32/88=4/11
18/12=3/2
72/60=6/5
44/99=4/9
132/81=44/27
87/27=29/9
24.01.2014թ
Թեմա՝ Սովորական կոտորակների հիմնական հատկությունը և նրանց հավասարության պայմանը
Առաջադրանք 1
Կոտորակների հավասարության պայմանի հիման վրա ստուգե՛ք,թե իրար հավասար են արդյոք կոտորակները.
ա.18/27 =2/3 բ.20/24 և 5/6 գ.33/11 և 15/5
18/27=2/3 20/24=5/6 33/11=3/1
15/5=3/1
դ.4/3 և 12/36 ե. 88/16 և 11/2 զ.21/10 և 105/50
36/12 88/16=11/2
Առաջադրանք 2
Հետևյալ կոտորակների փոխարեն գրե՛ք 24 հայտարար ունեցող և իրար հավասար կոտորակներ:
1/2, 3/4,5/6, 12/8, 16/12, 34/48, 48/96
Առաջադրանք 3
Կրճատե՛ք կոտորակները.
5/100 , 36/ 24 , 19/57 , 32/88 , 18/12 , 72/60 , 44/99 ,132/81 , 87/27:
24/48=12/24=3/6=1/2
26/124=13/62
36/120=18/60=9/30=3/15=1/5
52/100=26/50=13/25
63/123=21/41
81/108=27/54=9/27=3/9=13
45/100=15/50=5/25
21.01.2014թ
Դասարանական աշխատանք
Թեմա՝ Նախորդ թեմայի ամրապնդում
Առաջադրանք 1
Հաշվի՛ր.
ա. 30-ի 1/3մասը բ.45-ի 1/5մասը գ.60-ի 1/12մասը
30:3=10 45:5=9 60:12=5
10x1=10 9x1=9 5x1=5
դ.80-ի 2/5մասը ե.90-ի 4/6մասը զ. 120-ի 4/20 մասը
80:5=16 90:6=15 120:20=6
2x16=32 15x4=60 6x4=24
Առաջադարանք 2
Գտի՛ր.
ա)Այն թիվը, որի 1/4 մասը լինի 25 բ) Այն թիվը, որի 2/5 մասը լինի 120
100 300
գ)Այն թիվ, որի 4/12մասը լինի 48 դ)Այն թիվը,որի 2/10մասը լինի 200:
144 1000
Առաջադրանք 3
Գտի՛ր.
ա) 100սմ-ի 1/10մասը դ) 1մ-ի 2/4մասը
100:10=10 100:4=25սմ.
10x1=10 սմ. 2x25=50
բ) 20դմ-ի 1/5մասը ե) 5դմ-ի 3/5մասը
20:5=4 5:5=1
4x1=4 3x1=3
գ) 200կգ-ի 3/5մասը զ) 12ց.-ի 3/20 մասը
200:5=40 1200:20=60
40x3=120 60:3=180
է) 10սմ-ը 1մ-ի, ո՞ր մասն է կազմում
1/10 մասը
ը) 20մ-ը 1կմ-ի, ո՞ր մասն է կազմում
1/50 մասը
թ) 15ր 2ժ-ի, ո՞ր մասն է կազմում
1/8մասը
Առաջադրանք 4
Արշավախումբը առաջին օրն անցավ նախատեսված ճանապարհի 5/6 մասը և հաջորդ օրվան մնաց անցնելու 30կմ:Արշավախումբը որքա՞ն ճանապարհ էր նախատեսել անցնել երկու օրում:
30x6=180
Պատ 180
17.01.2014թ
Դասարանական և տնային աշխատանք
Թեմա՝ Թվի մաս
Առաջադրանք 1
Ճանապարհի երկարությունը 48 կմ է։ Ասֆալտապատեցինճանապարհի1/8-ը։
Ի՞նչ երկարությամբ ճանապարհասֆալտապատեցին։
48/8=6 6x1
Առաջադրանք 2
Դասի տևողությունը 45 ր է։ Խնդիրը լուծելուն տրամադրվեց դասի
1/9-ը։ Որքա՞ն ժամանակ տրամադրվեց խնդիրը լուծելուն։
45/9=5
Առաջանրանք 3
Գնեցին 5 կգ 600 գ շաքար և ամբողջ շաքարի 3/8-ը օգտագործեցին մուրաբայիհամար։ Որքա՞ն շաքար օգտագործեցին մուրաբայի համար։
5600/8=700 3x700=2100
Առաջադրանք 4
Օրը տարվա ո՞ր մասն է կազմում։
1/365 1/366
Առաջադրանք 5
Հեծանվորդն անցավ ճանապարհի 5/8-ը։ Որքա՞ն է ճանապարհիերկարությունը,եթե նա անցել է 15 կմ։
Ի՞նչ երկարությամբ ճանապարհասֆալտապատեցին։
15/5=3 3x8=24
Առաջադրանք 1
Գնեցին 3 մ 50 սմ երկարությամբ գործվածք և նրա հինգերորդ մասն օգտագործեցին տիկնիկների զգեստների համար։ Ինչքա՞ն գործվածք օգտագործեցին տիկնիկների զգեստների համար։
350:5=70 Պատ.70 սմ.
Առաջադրանք 2
2կգ 400գ տորթը հավասարապես բաժանեցին 8 երեխաների միջև։ Քանի՞ գրամ տորթ ստացավ յուրաքանչյուրը
2400:8x1=300
Առաջադրանք 3
Քանի՞ գրամ ձմերուկ ստացավ Աշոտը։
3կգ 600գ զանգված ունեցող ձմերուկի |
| -ը կտրեցին Աշոտի համար: |
3600:3x1=1200 Պատ.1200գ.
![]() ![]() ![]() |
<<Մխիթար
Սեբաստացի>> կրթահամալիր
Ինքնաստուգում |
Առաջադրանքը կազմեց`Սյուզան Հակոբյան
|
Մաթեմատիկա /5-րդ դասարան /
Անուն_Գագիկ_
Ազգանուն__Խուդոյան_
- Հետևյալ թվերից `
312, 625, 282, 70100, 4016,
26055, 18009, 2128
որոնք են բաժանվում
2-ի
|
3-ի
|
4-ի
|
5-ի
|
9-
ի
|
10-ի
|
312,282
|
4016,18009
|
312,70100
|
625,70100
|
18009
|
70100
|
4016
|
4016,2128
|
26055
|
|||
2128
|
2.Հետևյալ
թվերից առանձնացրու պարզ թվերը`
1,2, 51, 63, 85, 101, 997, 800,
4, 19:
2,51,101,997,4,19
3. Գտի’ր ( 24, 72)-ի ընդհանուր ամենամեծ բաժանարարը և [24,72] ընդհանուր ամենափոքր բազմապատիկը: 24=2x2x2x3x1
72=2x2x2x3x3x3

6/2 18/2
3/3 9/3
1 3/3
1
4. Համեմատիր` ( դիր > , < ,
= նշաններից
որևէ մեկը)
17տ > 1 7 ց 12 կմ = 12000մ 22 դմ > 2200սմ
25մ = 250սմ 180 ր = 3 ժ 5000գ = 5 կգ
5. Երկու սափոր ջուրը կես դույլ ջուրն է, իսկ 3
բաժակ ջուրը` կես սափոր ջուրն է:Այդ դեպքում 2 դույլ ջուրը քանի բաժակ ջուրն է`
` Լուծում`
3x2=6 2x6=21
Պատասխան` 12 բաժակ :
6.(Լրացուցիչ)
Մտքումս մի թիվ եմ պահել, եթե այն մեծացնես 12 անգամ, ավելաացնես 1068-ով կստանաս 1200: Ի՞նչ թիվ եմ պահել:
1200-1068=132 132/12= 11
Պատ.11
Տնային առաջադրանք
1.Գտի'ր ամենամեծ ընդհանուր բաժանարարը:
ա.25,30
բ.45,35
գ.120,68:
25/5 30/2
5/5 15/3
1 5/5
1
1
5x5x5
45/9 35/7
5/5 5/5
1 1
5x5x5x5
120/2 68/2
60/2 34/2
30/2 17/17
15/3 1
5/5
1
2x2x2
2.Գտի'ր ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկը
ա.32,45
բ.16,48
գ.17,40:
2.Գտի'ր ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկը
ա.32,45
բ.16,48
գ.17,40:
32/2 45/9
16/2 5/5
8/2 1
4/2
2/2
1
1x1
16/2 48/2
8/2 24/2
4/2 12/2
2/2 6/2
1 3/3
1
2x2x2x2
17/17 40/2
1 20/2
10/2
5/5
1
1x1
Առաջադրանք 1
Մտապահված թվից հանեցին 6,այնուհետև թիվը բազմապատկեցին 8-ով:Արդյունքում ստացան 72: Ի՞նչ թիվ էր մտապահված:
Մտապահված թվից հանեցին 6,այնուհետև թիվը բազմապատկեցին 8-ով:Արդյունքում ստացան 72: Ի՞նչ թիվ էր մտապահված:
72:8=9
9+6=15
Առաջադրանք 2
Որ թվանշանով է վերջանում 5-ի բազմապատիկ զույգ թիվը:
միայն 0-ով կարող է վերջանալ
Առաջադրանք 3
9-ի բազմապատիկ քանի՞ երկնիշ թիվ կա:
18,27,36,45,54,63,72,81,90,99
Առաջադրանք 4
Գտի՛ր 12 և 28 թվերի ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկը:
12/2 28/2
6/2 14/2
3/3 7/7
3/3 7/7
1 1
2x2x3x7=84
(12,28)
Առաջադրանք 5
Գտի՛ր 12-ի բոլոր բաժանարարների գումարը:
1+2+3+4+6+12=28
Առաջադրանք 6
1+2+3+4+6+12=28
Առաջադրանք 6
Գտի՛ր 24 և 36 թվերի ընդհանուր ամենամեծ բաժանարարը:
24/2 36/2
12/2 18/2
6/2 9/3
3/3 3/3
1 1
2x2x3=12 (24,36)
Տնային առաջադրանք
Գտե՛ք թվերի ամենամեծ ընդհանուր բաժանարարը.
40,56,72
40/2 56/2 72/2
20/2 28/2 36/2
10/2 14/2 18/2
5/5 7/7 9/3
1 1 3/3
1
40=2x2x2x5 56=2x2x2x7 72=2x2x2x3x3
45,48,81
45/5 48/2 81/3
9/3 24/2 27/3
3/1 12/2 9/3
1 6/6 3/3
1 1
45=5x3x1 48=2x2x2x6 81=3x3x3x3
57,76,83:
57,76,83:
57/3 76/ 2 83/83
19/19 38/2
1 19/19
1
57=3x19 76=2x2x19 83=83
Առաջադրանք 1
Օգտվելով գործողության նշաններից և փակագծերից՝
ա) երեք հատ 5 թվանշանով ստացե՛ք 2,4,5,6,15,30,50,60:
Օգտվելով գործողության նշաններից և փակագծերից՝
ա) երեք հատ 5 թվանշանով ստացե՛ք 2,4,5,6,15,30,50,60:
(5+5):5=2
(5:5)+5=4
(5:5)+5=6
(5+5)+5=15
(5x5)+5=30
(5+5)x5=50
55+5=60
բ)չորս հատ 3թվանշանով ստացե՛ք 1,3,5,8,26,102:
(3x3):3x3=1
(3x3)-(3+3)=3
(3+3)-(3:3)=5
գ) Չորս հատ 4թվանշանով ստացե՛ք 1-ից մինչև 10-ը թվերը:
Առաջադրանք 2
Գտե՛ք թվերի ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկը.
ա.14,35,42 գ.18,63,99
բ.15,40,45 դ.36,48,54
Տնային առաջադրանք
Գտի՛ր հետևյալ թվերի ընդհանուր ամենափոքր բազմապատիկը:
ա.[25;40] բ. [16;48] գ.[28;24] 5 4 4
Առաջադրանք 1
Գտի՛ր հետևյալ թվազույգերի ընդհանուր ամենամեծ բաժանարարը և ընդհանուր ամենաթոքր բազմապատիկը:
(16,30) (36,124) (48,200)
[16,30] [36,124] [48,200]
16/2 30/2 36/2 124/ 2
8/2 15/3 18/2 62/2
4/2 5/5 9/3 31/31
2/2 1 3/3 1
1 1
(16,30)=2
2x2x2x2x3x5=240 2x2=4
Առաջադրանք 2
Ամենաշատը քանի՞ միատեսակ նվեր կարելի է պատրաստել 96 կոնֆետից և 36 խնձորից:
Առաջադրանք 3
Հնարավո՞ր է 33 մատիտն այնպես բաժանել 4 աշակերտների, որ յուրաքանչյուրին բաժին ընկած մատիտների քանակը լինի կենտ:
1.Քանի՞ պարզ բաժանարար ունի 30 թիվը:
1,2,,3,5,6,10,15,30
2,3,5
2.Նշեր փոխադարձ պարզ թվերը:
7 և 8 1
35 և 40 1
77 և 20
10, 30 և 41 1
14 և 49 1
51 և 52 1
3.
Երեխաները Նոր տարվա տոնածառին ստացել են միատեսակ նվերներ: Բոլոր տոպրակներում միասին եղել են 123 նարինջ և82 խնձոր: Քանի՞ երեխա էր ներկա տոնածառին:
Լուծում
123/3 123:3=41
41/41
1
4.Գտի'ր ընդհանուր ամենամեծ բաժանարարը:
(45,15)=5 (28,36) =2 (75,125)=5 (48,144)=
4.Գտի'ր ընդհանուր ամենամեծ բաժանարարը:
(45,15)=5 (28,36) =2 (75,125)=5 (48,144)=
Տնային առաջադրանք
1.Գրի'ր հետևյալ թվերի բաժանարարները:
16-8,2,1.16
24-12,8,2,4,6,24,1
36-18,2,6,3,9,4,1,12,36
46-1,2,12,23,46
2.Հետևյալ թվերը վերլուծի պարզ արտադրիչների:
17,23,34,56,40, 80:
2.Հետևյալ թվերը վերլուծի պարզ արտադրիչների:
17,23,34,56,40, 80:
17/1 23/1 34/2 56/2
40/2 80/2
17/17 23/23 17/17 28/2 20/2
40/2
14/2 10/2 20/2
7/7 5/5 10/2
5/5
Առաջադրանք 1
16=2x2x2x2 24=2x2x2x3 30= 25= 48= 47=
16/2 24/2 30/2 25/5 48/2
8/2 12/2 15/3 5/5 24/2
4/2 6/2 5/5 1 12/2
2/2 3/3 1 6/2
1 1 3/3
4/2 6/2 5/5 1 12/2
2/2 3/3 1 6/2
1 1 3/3
1
Առաջադրանք 2
Գտի՛ր հետևյալ թվերի ընդհանուր ամենամեծ բաժանարարը:
(14,21)= 7 ( 30,18)= (48,24)=
(36,81)= (16,46)= (84,28)=
Տնային առաջադրանք
Առաջադարանք 1
Առանձնացրու (50-100) այն թվերը, որոնք ունեն 2 բաժանարար, (պարզ թվեր են):
53,57,61,67,71,73,75,77,81,83,87,91,93,97
Առաջադրանք 2
Գրի'ր այնպիսի 5 թվազույգեր, որ ունենան միայն մեկ ընդհանուր բաժանարար և այն հավասար լինի 1:
(24,35) (17,13) (11,23) (23,13) (85,74)
Առաջադրանք 1
`~~Առանձնացրու այն թվերը, որոնք ունեն երկու բաժանարար:
27,19,34,45,53,59,61,37,49,87,73,,81,47,67:
27,19,59,61,73,91,81
Առաջադրանք 2
Առաջադրանք 2
Գտի՛ր հետևյալ թվազույգերի ընդհանուր բաժանարարները:
(12,24) (21,30) (32,18) (14,25)
3 3 2 1
Առաջադրանք 3
3 3 2 1
Առաջադրանք 3
Սրվակում կա 30 գրամ դեղ։ Որքա՞ն դեղ կա մեկ կաթիլում, եթե սրվակում 1200 կաթիլ է։
1200:30=40
Տնային առաջադրանք
Առաջադրանք 1
Գրի՛ր 1-50 թվերի շարքում այն թվերը ,որոնք ունեն երկու բաժանարար:
3,5,7,9,11,13,23,31,33,37,41,43,47:
Առաջադրանք 2
Գտի՛ր 3,4, և 5 թվերի բազմապատիկ ամենափոքր եռանիշ թիվը:
180
Առաջադրանք 3
Հաշվել արտահայտության արժեքը.
510173 - 290 * (8892 : 39 + 196)=387.213
Առաջադրանք 1
Որքա՞ն է շրջանագծի տրամագիծը, եթե նրա շառավիղը հավասար է 1դմ 8սմ:
Որքա՞ն է շրջանագծի տրամագիծը, եթե նրա շառավիղը հավասար է 1դմ 8սմ:
2*1դմ 8սմ=36 Պատ 3 դմ 6 սմ
Առաջադրանք 1
OB ճառագայթը հանդիսանում է <AOC-ի կիսորդ:
Գտի՛ր < AOB աստիճանային չափը:
AOB=45 աստիճան:

Առաջադրանք 2
< AOD= <BOC
< DOB=60 (աստիճան)
Գտի՛ր, < AOB աստիճանային չափը:
3*60=180 180-60=120 120:2=60< AOD= <BOC
< DOB=60 (աստիճան)
Գտի՛ր, < AOB աստիճանային չափը:
Տնային առաջադրանք
Առաջադրանք 1
Մեկ սպիտակ և մեկ սև խոզերի կշիռը միասին 320 կիլոգրամ է:
Սև խոզը 32 կիլոգրամով ծանր է սպիտակ խոզից:
Ինչքա՞ն է կշռում սպիտակ խոզը:
320:2=160 160+32=192 պատ սև192 սպիտակ 160
Առաջադարանք 2
. Ուրվականն անհետացավ ժամը 6:15-ին, իսկ ճիշտ ժամանակը ցույց տվող
«գիժ» ժամացույցն անմիջապես սկսեց պտտվել ճիշտ արագությամբ, բայց`
հակառակ ուղղությամբ: Ուրվականը նորից հայտնվեց ժամը 19:30-ին:
Ի՞նչ ժամ էր ցույց տալիս այդ պահին «գիժ» ժամացույց:
Ժամը՝17:30 էր:
1.Հաշվի՛ր.
23կգ 700գ-15կ800գ=7 900
3ժ20ր-1ժ30ր= 150
1տ 400գ+10տ900կգ=11 900կգ 400գ
4ժ20ր-70ր=3ժ 10ր
34դմ12սմ-120սմ=22դմ 12սմ
Առաջադրանք 2Մայրիկը գնեց 16 մանդարին: Կարինեն կերավ դրանց կեսը, Լուսինեն կերավ
երկու մանդարին, իսկ Մարիամը` մնացածը: Քանի՞ մանդարին կերավ
Մարիամը:
16:2=8Կարինե
8-2=6 պատ.6 մանդարին
Առաջադրանք 3
Ֆիլմի տևողությունը 90 րոպե է: Նրա ցուցադրումը սկսվեց ժամը 17:10-ին:
Ցուցադրման ընթացքում տեղի ունեցավ երկու գովազդային ընդմիջում,
որոնցից մեկի տևողությունը ութ րոպե էր, մյուսինը` հինգ րոպե: Ե՞րբ
ավարտվեց ֆիլմի ցուցադրումը:
Առաջադրանք 1
Սովորողը ունի 5 դասաժամ՝ յուրաքանչյուրը 45 րոպե տևողությամբ, իսկ յուրաքանչյուր դասից հետո 5րոպե տևողությամբ դասամիջոց:Քանի՞ ժամ է սովորողը մնում դպրոցում:
Սովորող- 5 դասաժամ
Յուրաքանչուրը-45 րոպե
Դասամիջոց-5րոպե
Տղան քանի ժամ է մնու դպրոցում
5*45=225 4*5=20 225րոպե+20րոպե=245 պատ.4ժ 5րոպե.
Առաջադրանք 2
Հաշվի՛ր.12կգ 300գ+23կգ700գ= 36կգ. 3ժ30ր-1ժ15ր=
1տ 3ց 4կգ+10տ30կգ= 11տ 334կգ 2ժ45ր-75ր=90րոպե
Առաջադրանք 3
Մի ձմերուկի քաշը 4կգ 700գ է, իսկ մյուսինը՝ 2 անգամ ծանր:Քանի՞ կգ է երկրորդ ձմերուկը:
2*4 700=8կգ. 1400գ.
11.11.2013թ
Դասարանական և տնային աշխատանք
Թեմա՝ Հատվածի երկարություն
Առաջադրանք 1
Առաջադարանք 1
Մի ֆերմայում կա 847 կով, իսկ մյուսում` 309-ով ավելի: Քանի՞ կով կա երկու ֆերմաներում: 847+309=1156 (II) 1156+847=2003 (I+II) Առաջադարանք 2
|
Տնային առաջադրանք
Առաջադրանք 1
Չափի՛ր (քանոնով) համակարգչիդ երկարությունը և լայնությունը և այն արտահայտիր մմ-ով:
լայնությունը 20սմ 200մմ.*2=400լայնությունը
երկարությունը 26սմ 260մմ.*2=520
Առաջադրանք 2
Մի թիվ եմ մտապահել։ Եթե այն բաժանենք 4-ի, իսկ հետո արդյունքից հանենք 2, ապա կստանանք 14: Ի՞նչ թիվ եմ մտապահել:
14+2=16 4*16=64
Առաջադրանք 3
Գտնել ABCD քառանկյան պարագիծը, եթե AB = 8 դմ 3 սմ, BC = 7 դմ 4 սմ, CD = 6 դմ 9 սմ, DA = 5 դմ 8 սմ։ |
Առաջադրանք 1Քանի՞ սմ է պարունակում 6 դմ 9 սմ-ը։69սմ.
Քանի՞ սմ է պարունակում 5 դմ 7 սմ-ը։57սմ.
Քանի՞ մմ է պարունակում 3 սմ 8 մմ-ը։38միլիմետր
Քանի՞ դմ է պարունակում 160 սմ-ը։16դմ.
Քանի՞ մմ է 2000 մ-ը։200.000մմ
Քանի՞ մմ է 1կմ 25սմ-ը:100.250.000մմ.
Առաջադրանք 2սմ
Ինը տուփերի մեջ կան միևնույն թվով մատիտներ։ Հնարավո՞ր է արդյոք, որ այդ բոլոր տուփերում լինի 216 մատիտ։ |
Առաջադրանք 1Երկաթուղով պետք է փոխադրել 750 տ բեռ։ Գրեք մնացորդը, եթե բեռը տեղավորել են 62 տ բեռնատարողությամբ վագոններում։
750:62=12 6տ.
Առաջադրանք 2Մի թիվ եմ մտապահել։ Եթե այն բաժանենք 4-ի, իսկ հետո արդյունքից հանենք 2, ապա կստանանք 9։ Ի՞նչ թիվ եմ մտապահել։
9+2=11 4*11=44
Առաջադրանք 3Գործարանը մի ամսում թողարկեց 2120 հեծանիվ, իսկ մյուս ամսում՝ 265-ով ավելի: Քանի՞ հեծանիվ թողարկեց գործարանը երկու ամսում։
2120+265=2385 2385+2120=4505
Առաջադրանք 4Ըստ պլանի՝ գործարանը 25 օրում պիտի պատրաստեր 2100 հաստոց։ Բայց գործարանը ամեն օր պլանը գերակատարում էր 16 հաստոցով։ Ժամկետից քանի՞ օր շուտ կատարվեց պլանը։
Առաջադրանք 1.
Ի՞նչ մնացորդներ կարող են ստացվել տարբր թվեր 23-ի բաժանելիս։
1,..,23
Առաջադարանք 2
Գտնել բաժանելին, եթե բաժանարարը 33 է, ոչ լրիվ քանորդը՝ 4, իսկ մնացորդը՝ 3։
4*33=132
132+3=135
Առաջադրանք 3
Գտնել ոչ լրիվ քանորդը.
1989690 : 187=
75643 : 89=
Տնային առաջադրանք
Իրար հետևից գրված են 1-ից մինչև 100 թվերը: Հետևյալ շարքում քանի՞ անգամ է հանդիպում հետևյալ թվանշանը.
ա) 0 բ) 1 գ) 4 դ) 7
ա)11 բ)21 գ)20 դ)20
Տնային առաջադրանք
Առաջադրանք 1
3,5,6,7 թվանշաններից կազմի՛ր ամենամեծ քառանիշ թիվը,որը բաժանվի՝
ա) 3-ի բ) 4-ի գ) 5-ի
3-3567,5367,7536 4-5673 5-7635
Առաջադրանք 2
Աստղանիշի փոխարեն գրիր թվանշան՝այնպես,որ՝
ա)3720 թիվը բաժանվի 3-ի, բայց չբաժանվի 4-ի:
բ) 5834 թիվը բաժանվի 4-ի, բայց չբաժանվի 8-ի:
Դասարանական և տնային աշխատանք
Թեմա՝ Անցածի կրկնողություն
Առաջադրանք 1
մի գրքում կա 20 էջ,իսկ մյուսում՝ 56: Քանի՞ էջ կա երրորդ գրքում,եթե նրա էջերի քանակը 7 անգամ ավելի է, քան առաջին երկու գրքերինը միասին:56+20=76 7*76=532
Առաջադրանք 2
Ուղղանկյան պարագիծը հավասար է 84 սմ,իսկ մի կողմը հավասար է 20 սմ:Գտի՛ր ուղղանկյան մյուս կողմը և մակերեսը: 20+20+22+22=84
Առաջադրանք 3
Դահլիճում կա 35 կարգ՝ յուրաքանչյուրում 12 աթոռ: Քանի՞ կարգ կա դահլիճում,եթե աթոռների քանակը նույնը մնա,իսկ յուրաքանչյուր կարգում եղած աթոռների քանակը դարձվի 15: 35*12=420 420:15=28
Առաջադրանք 4
Գտի՛ր աստղանիշի փոխարեն այնպիսի թիվը,որ ստացվեր ճիշտ հավասարություն:
ա) 53 +34=87 բ) 127 -172 =45 գ) 217- 141 =76 դ) 346-218 =128
ե) 474 -127=347 զ) 750 -275=478 Է) 530+345=875
Առաջադրանք 2
Քառակուսու կողմը ունի 1սմ երկարություն: Գտի՛ր պատկերի պարագիծը և մակերեսը:
2)p=3+4+3+4=14 14-4=10
3)p=3+5+3+5=16սմ s=3*5=15ք.սմ
Առաջադրանք 1
Ուղղանկյունաձև այգու երկարությունը 86 մ է, իսկ նրա մակերեսը՝ 3354 քմ։ Գտնել այգու լայնությունը։
3354:86=39
Առաջադրանք 2
Առաջադրանք 1
Քառակուսու կողմը հավասար է ուղղանկյան մակերեսին:
ա) Ինչքա՞ն կլինի քառակուսու պարագիծը, եթե ուղղանկյան կողմերը՝ 3սմ և 5սմ է
3*5=15 15*4=60
բ) Ինչքա՞ն կլինի քառակուսու մակերեսը,եթե ուղղանկյան մակերեսը հավասար է 60սմ քառ.:
60
գ)Քառակուսու մակերեսը քանի՞ անգամ մեծ կլինի ուղղանկյան մակերեսից:
ab+ab Մեծ է ուղանկյան պարագիծը
15.10.2013թ
Դասարանական և տնային աշխատանք
Թեմա՝ Պարագիծ, մակերես:P,SՔառակուսի: Քառակուսին այն երկրաչափական պատկերն է, որն ունի 4 կողմ, 4 անկյուն:Քառակուսու բոլոր կողմերը և անկյունները իրար հավասար են:
Ուղղանկյուն:ՈՒղղանկունը այն երկրաչափական պատկերն է, որն ունի 4 կողմ, 4 անկյուն: ՈՒղղանկյան հանդիպակած կողմերը իրար հավասար են: Ուղղանկյան 4 անկյունները իրար հավասար են:
Քառակուսու պարագիծ(P):Քառակուսու պարագիծը հավասար է բոլոր կողմերի գումարին: Ենթադրենք քառակուսու կողմը հավասար է a-ի,ապա`
P=a+a+a+a=4*a
Ուղղանկյան պարագիծ(S): ՈՒղղանկյան պարագիծը հավասար է բոլոր կողմերի գումարին:
Ենթադրենք ուղղանկյան երկարությունը հավասար է a-ի, իսկ լայնությունը՝ b-ի,ապա՝
P=a+b+a+b=2*a+2*b
Քառակուսու մակերես (S):Քառակուսու մակերեսը հավասար է քառակուսու երկարության և լայնության արտադրյալին:
Քանի որ, քառակուսու բոլոր կողմերը իրար հավասար են,ուստի եթե երկարությունը նշանակենք a-ով,ապա լայնությունը նույնպես հավասար կլինի a-ի:
S=a*a
Ողղանկյան մակերես (S):ՈՒղղանկյան մակերեսը հավասար է ուղղանկյան երկարության և լայնության արտադրյալին: Ենթադրենք ուղղանկյան երկարությունը հավասար է a-ի,իսկ լայնությունը՝ b-ի, ապա S-ը հավասար է՝
S=a*b
Առաջադրանք
1.Քառակուսու կողմը հավասար է 15սմ-ի: Գտի՛ր քառակուսու պարագիծը և մակերեսը:
4*15=60
2.ՈՒղղանկյան երկարությունը հավասար է 26 սմ-ի, իսկ լայնությունը 30սմ:Գտի՛ր ուղղանկյան P, S:
30*26=936 26+30+26+30=112
3.ՈՒղղանկյան երկարությունը հավասար է 25 սմ,լայնությունը 3անգամ մեծ է երկարությունից:Գտի՛ր
ուղղանկյան P,S: 25*3=75 սմ.P=25+75+25+75=200
4.Ուղղանկյան մակերեսը հավասար է քառակուսու պարագծին:Քառակուսու կողմը հավասար է 15 սմ: Ինչի՞ հավասար կարող է լինել ուղղանկյան կողմերը:Գրի՛ր հնարավոր տարբերակները:
P=25+5+25+5=60
P=20+10+20+10=50
P=23+7+23+7=60
P=22+8+22+8=60
Տնային աշխատանք
1.Գրի՛ր հինգ բնական թվերի հաջորդականություն,այնպես,որ առաջին թիվը լինի ամենամեծ երկնիշ զույգ թիվը,իսկ հաջորդները 21- ով մեծ նախորդից:98119
2.Մտքումս մի թիվ եմ պահել, եթե այն փոքրացնենք 12 անգամ, ավելացնես 168-ով կստանաս 468: Ի՞նչ թիվ եմ պահել:468-168=300 300:12=25
Դասարանական աշխատանք
Թեմա՝ Ամփոփում
1.Օգտագործելով բաշխական օրենքը,հաշվի՛ր հարմար եղանակով:
34x12+12x66=12000 54x23+23x46=23000 123x34+345x34+34x542=34000
2.Գտի՛ր այն թիվը,որը պետք է գրել աստղանիշի փոխարեն,որպեսզի ստացած հավասարությունը ճիշտ լինի.
90+34=124
65-21=34
78+56=134
25x9=225
169:13=13
134+13x3=173
3.Մտքումս մի թիվ եմ պահել, եթե այն մեծացնես 12 անգամ, ավելացնես 1068-ով կստանաս 1200: Ի՞նչ թիվ եմ պահել:1200-1068=132:12=11

Ա)85+10=95
բ)113-81=32
գ)14+62*3=200
դ)375+5=380
ե)81-25*7=94
զ)777=1+776
է)120-53=67
ը)857=1495-638
թ)515=0+515

4*40=160դաս
160+50=210

4*10=40
40*4=160
160*4=640
09.10.2013
Առաջադրանք 1
Ինչպե՞ս կփոխվի մի քանի գումարելիների գումարը,եթե նրանցից մեկը մեծացնենք 1245-ով,իսկ մյուսը փոքրացնենք 1000-ով: 245
Առաջադրանք 2
Երկու արտադրիչներից մեկը 17 է: Որքանո՞վ կմեծանա արտադրյալը,եթե մյուս արտադրիչը մեծացվի 12-ով: 12անգամ
Առաջադրանք 2
Երկու արտադրիչներից մեկը 17 է: Որքանո՞վ կմեծանա արտադրյալը,եթե մյուս արտադրիչը մեծացվի 12-ով: 12անգամ
Դասարանական աշխատանքԹեմա՝ Բազմապատկման բաշխական օրենքը գումարման նկատմամբ
Առաջադրանք 1.
Օգտագործելով բաշխական օրենքը՝ հաշվի՛ր առավել հարմար եղանակով.
ա)193*40+60*193=193*(40+60)=19300
բ) 976*12+12*24=12x(976+24)=12000
գ) 38*275+25*38=38X(275+25)=11400
դ)7*3+12*7+85*7= 7X(12+3+85)=700
ե) 4*18+24*4+8*24=4X(18+24+8)=160
Առաջադրանք 2
1-28 տարեկան,2-ոչ


02.10.2013թ. և 03.10.2013թ
Դասարանական աշխատանք
Թեմա՝Բնական թվերի գումարումը և տեղափոխական օրենքը
Դասարանական աշխատանք
Թեմա՝Բնական թվերի գումարումը և տեղափոխական օրենքը
Գումարելի +Գումարելի=գումար
Գումարելիների տեղերը փոխանակելիս գումարը չի փոխվում:
Օրինակ՝ 12+21=33,եթե գումարելիների տեղերը փոխենք ,ապա գումարը կստանանք նույնը
21+12=33:
Առաջադրանքներ.
Գումարելիների տեղերը փոխանակելիս գումարը չի փոխվում:
Օրինակ՝ 12+21=33,եթե գումարելիների տեղերը փոխենք ,ապա գումարը կստանանք նույնը
21+12=33:
Առաջադրանքներ.
Տնային աշխատանք
Մարդատար գնացն կազմված է 16 վագոնից,որոնցից յուրաքանչյուրում կա 56 տեղ:Քանի՞ ազատ տեղ է մնացել,եթե գնացք է նստել 837 ուղևոր:
01.10.2013 թ.
1.Գումարելի +Գումարելի=Գումար
2.Նվազելի-հանելի=տարբերություն
2.Նվազելի-հանելի=տարբերություն
3.Արտադրիչ*արտադրիչ=արտադրյալ
4.Բաժանելի : բաժանարար=քանորդ
Առաջադրանք
1.Գրի՛ր գումարը.
ա) Ամենամեծ երկնիշ ևամենափոքր քառանիշ թվերի .
բ) Ամենափոքր և ամենամեծ եռանիշ թվերի:
2.Գտի՛ր անհայտ.
ա) Գումարելին,եթե գումարելիներից մեկը 43 է, գումարը՝ 83,
բ) Նվազելին,եթե տարբերությունը 15 է, հանելին՝14,
բ) Նվազելին,եթե տարբերությունը 15 է, հանելին՝14,
գ) արտադրիչը,եթե հայտնի արտադրիչը 8 է, արտադրյալը՝56,
դ) բաժանարարը,եթե բաժանելին 35 է, քանորդը` 7,
դ) բաժանարարը,եթե բաժանելին 35 է, քանորդը` 7,
ե) բաժանելին,եթե բաժանարարը 5 է, քանորդը ` 10:
3. կարդա՛ և գտի՛ր անհայտը.
x+28=35 54-y= 15 z+45= 78 234-x=137
45:k=9 18*x=72 121:x=11 Z:45=135
Տնային առաջադրանք
3. կարդա՛ և գտի՛ր անհայտը.
x+28=35 54-y= 15 z+45= 78 234-x=137
45:k=9 18*x=72 121:x=11 Z:45=135
Տնային առաջադրանք
Օգտվելով գործողության նշաններից և փակագծերից՝
Երեք հատ 5թվանշանով ստացե՛ք 2,4,6,15,30,50,60:
30.09.2013թ
Դասարանական աշխատանք
Թեմա՝ Հռոմեական թվեր
1.Քննարկել, հասկանալ Հռոմեական թվերի առանձնահատկությունը;
2.Գրի՛ր Հռոմեական թվերով ամենամեծ թիվը:
Տնային աշխատանք
Հետյալ թվերը գրի առեք Հռոմեական թվերի տեսքով:
48, 167, 498, 907, 1069, 3946:
27.09.2013թ
Դասարանական աշխատանք
Թեմա՝ Զրոն և նրա հատկությունները
0-ն ունի հետևյալ հատկությունները
1.0-ն փոքր է ցանկացած բնական թվից
2Որևէ թվի 0 գումարելիս,գումարը մնում է նույնը:
3.Որևէ թվի 0 հանելիս,տարբերությունը չի փոխվում:
4.0-ն որևէ թվով բազմապատկելիս,ստացվում է 0:
5.0-ն ցանկացած բնական թվի վրա բաժանելիս,ստացվում է 0:
6.Թիվը 0-ի բաժանել չի կարելի:
24.09.2013թ
Երեք հատ 5թվանշանով ստացե՛ք 2,4,6,15,30,50,60:
30.09.2013թ
Դասարանական աշխատանք
Թեմա՝ Հռոմեական թվեր
1.Քննարկել, հասկանալ Հռոմեական թվերի առանձնահատկությունը;
2.Գրի՛ր Հռոմեական թվերով ամենամեծ թիվը:
Տնային աշխատանք
Հետյալ թվերը գրի առեք Հռոմեական թվերի տեսքով:
48, 167, 498, 907, 1069, 3946:
27.09.2013թ
Դասարանական աշխատանք
Թեմա՝ Զրոն և նրա հատկությունները
0-ն ունի հետևյալ հատկությունները
1.0-ն փոքր է ցանկացած բնական թվից
2Որևէ թվի 0 գումարելիս,գումարը մնում է նույնը:
3.Որևէ թվի 0 հանելիս,տարբերությունը չի փոխվում:
4.0-ն որևէ թվով բազմապատկելիս,ստացվում է 0:
5.0-ն ցանկացած բնական թվի վրա բաժանելիս,ստացվում է 0:
6.Թիվը 0-ի բաժանել չի կարելի:
24.09.2013թ