Yerevan-Lor-Kapan
Report
5-2 /5-1 grade
Last week at our armenian language lesson we did
Hamo Sahyan project.
He is an armenian famous writer and poet . He was born in 1914, in village Lor, Syunik.
He is an armenian famous writer and poet . He was born in 1914, in village Lor, Syunik.
We went on a trip with our teacher Margarit
Harutyunyan. We visited village Lor. There we celebrated his 100th anniversary.
We visited Hamo Sahyan’s museum-house, then we went to village David Bek. There
was an old beautiful Armenian church. It was also the place where we gathered
every morning before going somewhere. We took interview from the people
of the village David Bek. They told us about their village, their hard lives
and problems.
Next morning at 10 o’clock we left for Kapan. We went
to see rivers Vorotan, Voghjik and Vachagan. They were very beautiful.
We also visited the square of Garegin Njhdeh.
We left on Saturday morning at 8 o’clock and stayed there for 3 days. We learnt many new things about Hamo Sahyan’s life.
We had wonderful time
We also visited the square of Garegin Njhdeh.
We left on Saturday morning at 8 o’clock and stayed there for 3 days. We learnt many new things about Hamo Sahyan’s life.
We had wonderful time
1.
1.Քրիստոնյաների
համար Զատիկի ձուն ուրախության,տոնակատարության,նոր կյանքի, Հարության խորրդանիշ է:
2.
Զատիկը Քրիստոսի Հարության տոնն է իր մահից երեք օր հետո:Դա
ամենակարևոր Քրիստոնեական տոնն է տարվա մեջ եկեղեցու համար:
3.
Հալոյինից հետո զատիկի ժամանակ է,որ վաճառվում է ամենաշատ
կոնֆետները:
4.
120 միլյոն փաունդ կոնֆետ է վաճառվում ամեն տարի,որը բավական
է լցնելու չորս բեռնատար մեքենա:
5.
Մարդկանց 76% շոկոլադե նապաստակները սկսում են ուտել ականջներից:
6.
ԱՄՆ-ում տարեկան արտադրվում է իննսուն միլիոն շոկոլադե նապաստակներ,
91.4 միլիարդ ձու և
700 միլիոն փայլ:
7.
Զատիկի ձուն խորհուրդ է տրվում ներկել սննդի ներկով,առևտրային
ձվի ներկով, մրգային hյութերի փոշիով:
8.
Ձու արտադրողները 11 միլիոն ձու են նվիրաբերում սննդի բանկերին կարիքավոր Ամերիկացիների համար:
Bobby woke up because he heard a dog. He heard a dog barking outside his
window. Bobby woke up when he heard the dog barking. Bobby got out of bed. He
got out of bed and walked to
to bark հաչել
brown շագանակգույն the window.
brown շագանակգույն the window.
He looked out the window. He saw a big brown dog. It was barking very
loud. Bobby opened
a dog շուն
to hear լսել
loud բարձր
to open բացել
to see տեսնել
to stop դադարեցնել
to wake արթնանալ
to walk քայլել
a window պատուհանhis window. He looked at the barking dog. “Why are you barking so loud?” he asked the dog. The dog looked at Bobby. Then it stopped barking.
Բոբին արթնացավ,որովհետև շան ձայն լսեց:Նա լսեց շան հաչոց իր պատուհանից դուրս: Բոբին արթնացավ երբ լսեց շան հաչոց:Բոբին անկողնուց վեր կացավ:Նա անկողնուց վեր կացավ և քայլեց դեպի պատուհանը:Նայեց պատուհանից դուրս: Տեսավ մեծ շագանակագույն շուն:Նա շատ բարձր էր հաչում:Բոբին բացեց իր պատուհանը:Նա նայեց հաչող շանը:''Ինչու՞ ես այդպես բարձր հաչում'',-նա հարցրեց շանը:Շունը նայեց Բոբին հետո նա դադարեց հաչել:
3.a)He
liked to sing and dance very much.
d)Did he
like to sing and dance.
c)he didn’t
like to sing and dance.
2.
a)on day he
sow an ant.
d)did he
see an ant on day.?
c)he didn’t
see an ant one day.
3.
A)Sometimes
he want to the.
d)did he go
sometimes to the mountains and look
around.
c)he didn’t
go to the mountains look around.
4.
a)and he
sang and danced all day long.
b)did he
sing and dance all day long.?
c)he didn’t
sing and dance all day long.
5.
a)he looked
at the ocean and the beautiful hils.
b)did he
look at the ocean and the beautiful hils.
c)he didn’t
look at ocean and the beautiful hils.
6.
a)he looked
very tired.
b)did he
look very tired.
c)he didn’t
look very tired.
7.
A)he had a
lot of fun playing.
b)had he
lot of fun playing.?
c)he
didnt have a lot of fun playing.?
8.
a)he was
very hungry.
b)he was
very hungry.
c) was he very hungry.?
- Pumpkins range in size from less than a pound to over 1,000 pounds.
- Դդումները իրենց չափով լինում են մեկ փաունդից ավելի քիչ մինև
1000 փաունդ:
- The largest pumpkin ever grown weighed 1,140 pounds.
- Ամենա մեծ դդումն,որ երբեվե աճել է կշռել են
1140 փաունդս:
- The name pumpkin originated from “pepon” – the Greek word for
“large melon.”
- Դդում անունը առաջացել է հուներեն pepon անունից ովորը նշանակում է Մեծ սեխ:
- The Connecticut field variety is the traditional American pumpkin.
- Կանեկտիկուտի դաշտային տեսակային ավանդական ամերիկյանդդումի տեսակն է:
- Pumpkins are 90 percent water.
- Դդումը
կազմված է 90 տոկոս ջրից:
- Pumpkins are fruit.
- Դդումը
միրգ է:
- Eighty percent of the pumpkin supply in the United States is
available in October.
- Ամերիկայում դդումի մատակարարման 80 տոկոսը լինում է հոկտեմբերին:
- In colonial times, Native Americans roasted long strips of pumpkin
in an open fire.
- Գաղութային ժամանակներում բնիկ Ամերիկացիները դդումը կտրում էին և խորովում բաց կրակի վրա:
- Colonists sliced off pumpkin tops; removed seeds and filled the
insides with milk, spices and honey. This was baked in hot ashes and is
the origin of pumpkin pie.
- Գաղութայինները կտրում էին դդումի
վերևի մասը հանում կորիզները մեջը լցնում կաթ,մեղր և համեմունքներ
եփում էին տաք մոխրի մեջ, այստեղից առաջացել է դդումի կարկանդակը:
- Native Americans flattened strips of pumpkins, dried them and made
mats.
- Բնիկ Ամերկացիները տափակացնում էին կտած
դդումը և դոշակ պատրաստում դրանից:
- Native Americans called pumpkins “isqoutm squash.”
Բնիկ Ամերիկացիները դդումի ասում էին “isqoutm
squash.”
Դու գիտես Ալի Բաբայի մասին:Նա ապրել է Պարսկաստանում շատ տարիներ առաջ:Նա աղքատ մարդ էր:Ամեն օր նա անտառ էր տանում իր երեք ձիերին և փայտ էր հավաքում
:Հետո փայտը վաճառում:Մեկ օր երբ նա անտառում էր տեսավ քառասուն ձիավոր:Նա բարձրացավ ծառին և հետևեց:Մարդիկ նման էին գողերին:Նրանք ունեին ոսկով լիքն ծանր պայուսակներ:Նրանք կանգնեցին մեծ բլուրի արջև և գլխավորը ասաց <<Սեզամ բացվիր>>
Սեզամը կախարդական
բառ էր:Բլուրի բուռը բացվեց մարդիկ մտան նեռս և դռներն փակվեցին:Ալի Բաբան ցատկեց ներքև
գնաց դեպի դուռն<<Սեզամ բացվիր>>նա ասաց:Դուռն բացվեց և նա նեռս մտավ:Շատ
ոսկե դրամներ և զարդեր կային:<<Այս մարդիկ ազնիվ չեն>>
Ասեց Ալի Բաբան
<<նրանք գողեր են և գողանում են այս դրամներն և զարդերն>>:
Նա մի քանի պայուսակ
ոսկով լցրեց և ասեց<<Սեզամ փակվիր>>:Դուռն փակվեց և Ալի Բաբան ոսկին տարավ
տուն:
1.I am
going to have breakfast in the kitchen .
2.I am
going to have lunch in my friends house .
3.I am
going to take a shower in the bathroom.
4.I am
going to watch TV in thieving room
5.I am
going to sleep in the bedroom.
1.She is
waking
2.They are
eating
3.boys are
running
4.she is
watching
5.They are
dancing
6. They are
swimming
1.Yes , Mrs. Smith and her sister are different.
2. Mrs. Smith is a teacher.
3. Her sister is an actress.
4. Mrs. Smith lives in Chicago.
5. Mrs. Smith is married. Her sister is single.
6. Her sister lives in Boston.
7. At the weekends Mrs. Smith usually stays at home
with her family.
8.At the weekend goes to parties.
3. A. I look
like my grandfather.
B.I don’t look like my brother
Classwok
Must- պետք է
1.You must in the garden.
2.You musn’t
play on the road.
3.Schoolchildren
must bring their books to school every day.
4. Schoolchildren
musn’t write on the walls of the
classroom.
5. Little
children must go to bed late.
6.Little
children musn’t go to bed late.
2.
Use must or must not before
the verbs in brackets.
1. I must clean my teeth every morning.
2. We musn’tcome to school late.
3. You must help our friends.
4. Children masn’t sleep in the classroom.
5. We must do our homework at home.
6. You must work hard to learn English well.
3.
Make the sentences interrogative.
1. Must Mary clean her room.
2. Must Kate write her exercise.
3. Must she cook the dinner.
4. Must they go to school at 8 o’clock.
5. Must I get up at 7 o’clock.
6. Must I go home early.
7. Must they go to school by bus.
8. Must you read the text once more.
4.
Make the sentences negative.
1. You musn’t translate the text.
2. I musn’t tell you about him.
3. He musn’t visit his friend.
4. They musn’t bring the books.
5. He musn’t buy a new coat.

Small
Downstairs
Living-room
Kitchen
Brawn
Wrong
1.
Fill in the blanks with lots of
or a lot of.
1. I can see lot of
pictures on the wall.
2. There are lot of
boys in the yard.
3. I have lots of or
bread in my bag.
4. There are lot of
books in my bag.
5. I have lots of
milk in my glass.
6. There is lots of
ink in my ink-pot.
2.
Fill in the blanks with few, not many or not much.
1. There are not many
students in the classroom.
2. There is not much
water in the glass.
3. There is few
paper in the box.
4. I see few
eggs in the bowl.
5. There are few
apples on the plate.
6. There is not mach food on the table.

1.Peter
going to do bathroom. The water going to do running.
2.Alice is
going to do kitchen. A cup coffee and going to sandwich are on the table.
3.Paul is
going to do armchair. He is going to do opening a book.
4.Anna
going to do shop. She likes going to do beautiful mirror.
5.John and
Jane are going to do wearing tennis clothes and they have their tennis rackets
in their hands.
1.Once upon a time there
lived a little girl.
2. She had very pretty
golden hair.
3.She lived with her grandparents
near the forest.
4.She picked some pretty
flowers.
5.Hilda liked the . . .
. . chair best.
6.She ate all the soup
from the … . . bowi
7.She did not want to
sieep in the . . . . bed.
01.10.2013
2.
4. One day
Hilda went to the forest.
5.Hilda see
a house in the forest
6.Hilda
liked very small chair.
1.
4. fals
5.fals
6.fals
Nadia shivered vhen she touched the frog.
Frog hopped
came the palace.
He was most
handsome boy.
Ven Nadia
open the dor frog hopphet.
A.Must I do this exercise.?
B.Yes,you
must.
A.Must I
read the poem.?
B.Yes ,you
must.
A.Must I
open the window.?
B. Yes ,you
must.
A.Must I
ask question.?
B. Yes ,you
must.
A.Must I
clean the board.?
B. Yes ,you
must.
A.Must I
bring chalk.?
B.Yes,you
must.
5.Must I go
to bed now.?
Must we
write the words on the board.?
Must
Jill buy a new book.?
Must I
clean my teeth every day.?
Where must we write the dictation.?
1.must.
2.must not
3.must
4.must not
5.must
6.must not
2.
1.must.
2.must not.
3.must.
4.must not.
5.must.
6.must.
3. Make the
sentences interrogative.
1. Must Mary
clean her room.?
2. Must Kate write her exercise.?
3. Must she
cook the dinner.?
4. Must they go
to school at 8 o’clock.?
5. Must I
get up at 7 o’clock.?
6. Must I go home early.?
7. Must they
go to school by bus.?
8. Must you
read the text once more.?
4. Make the
sentences negative.
1. You must
not translate the text.
2. I must
not tell you about him.
3. He must
not visit his friend.
4. They
must not bring the books.
5. He must
not buy a new coat.
Комментариев нет:
Отправить комментарий