English








Yerevan-Lor-Kapan
Report
5-2 /5-1 grade
Last week at our armenian language lesson we did  Hamo Sahyan project.
He is an armenian famous writer and poet . He was born in 1914, in village Lor, Syunik.
We went on a trip with our teacher Margarit Harutyunyan. We visited village Lor. There we celebrated his 100th anniversary. We visited Hamo Sahyan’s museum-house, then we went to village David Bek. There was an old beautiful Armenian church. It was also the place where we gathered every morning before going somewhere.   We took interview from the people of the village David Bek. They told us about their village, their hard lives and problems.
Next morning at 10 o’clock we left for Kapan. We went to see rivers Vorotan, Voghjik and Vachagan. They were very beautiful.
We also visited the square of Garegin Njhdeh.
We left on Saturday morning at 8 o’clock and stayed there for 3 days. We learnt many new things about Hamo Sahyan’s life.
We had wonderful time​




1.      1.Քրիստոնյաների համար Զատիկի ձուն ուրախության,տոնակատարության,նոր կյանքի, Հարության խորրդանիշ է:

2.      Զատիկը Քրիստոսի Հարության տոնն է իր մահից երեք օր հետո:Դա ամենակարևոր Քրիստոնեական տոնն է տարվա մեջ եկեղեցու համար:

3.      Հալոյինից հետո զատիկի ժամանակ է,որ վաճառվում է ամենաշատ կոնֆետները:


4.      120 միլյոն փաունդ կոնֆետ է վաճառվում ամեն տարի,որը բավական է լցնելու չորս բեռնատար մեքենա:

5.      Մարդկանց 76% շոկոլադե նապաստակները սկսում են ուտել ականջներից:

6.      ԱՄՆ-ում տարեկան արտադրվում է իննսուն միլիոն շոկոլադե նապաստակներ, 91.4 միլիարդ ձու և 700 միլիոն փայլ:

7.      Զատիկի ձուն խորհուրդ է տրվում ներկել սննդի ներկով,առևտրային ձվի ներկով, մրգային hյութերի փոշիով:

8.      Ձու արտադրողները 11 միլիոն ձու են նվիրաբերում  սննդի բանկերին կարիքավոր Ամերիկացիների համար: 
Bobby woke up because he heard a dog. He heard a dog barking outside his window. Bobby woke up when he heard the dog barking. Bobby got out of bed. He got out of bed and walked to
 to bark  հաչել
brown  
շագանակգույն the window.
He looked out the window. He saw a big brown dog. It was barking very loud. Bobby opened

a dog          
շուն
to hear        
լսել
loud      
բարձր
to open      
բացել
to see          
տեսնել
to stop        
դադարեցնել
to wake        
արթնանալ
to walk        
քայլել
a window  
պատուհանhis window. He looked at the barking dog. “Why are you barking so loud?” he asked the dog. The dog looked at Bobby. Then it stopped barking.
Բոբին արթնացավ,որովհետև շան ձայն լսեց:Նա լսեց շան հաչոց իր պատուհանից դուրս: Բոբին արթնացավ երբ լսեց շան հաչոց:Բոբին անկողնուց վեր կացավ:Նա անկողնուց վեր կացավ և քայլեց դեպի պատուհանը:Նայեց պատուհանից դուրս: Տեսավ մեծ շագանակագույն շուն:Նա շատ բարձր էր հաչում:Բոբին բացեց իր պատուհանը:Նա նայեց հաչող շանը:''Ինչու՞ ես այդպես բարձր հաչում'',-նա հարցրեց շանը:Շունը նայեց Բոբին հետո նա դադարեց հաչել



3.a)He liked to sing and dance very much.
d)Did he like to sing and dance.
c)he didn’t like to sing and dance.

2.
a)on day he sow an ant.
d)did he see an ant on day.?
c)he didn’t see an ant one day.

3.
A)Sometimes he want to the.
d)did he go sometimes to the  mountains and look around.
c)he didn’t go to the mountains look around.

4.
a)and he sang and  danced all day long.
b)did he sing and dance all  day long.?
c)he didn’t sing and dance all day long.

5.
a)he looked at the ocean and the beautiful hils.
b)did he look at the ocean and the beautiful hils.
c)he didn’t look at ocean and the beautiful hils.

6.
a)he looked very tired.
b)did he look very tired.
c)he didn’t look very  tired.

7.
A)he had a lot of fun playing.
b)had he lot of fun playing.?
c)he didnt  have a lot of fun playing.?

8.
a)he was very hungry.
b)he was very hungry.

c)  was he very hungry.? 
  1. Pumpkins range in size from less than a pound to over 1,000 pounds.
  2. Դդումները իրենց չափով լինում են մեկ փաունդից ավելի քիչ մինև 1000 փաունդ:
  3. The largest pumpkin ever grown weighed 1,140 pounds.
  4. Ամենա մեծ դդումն,որ երբեվե աճել է կշռել են 1140 փաունդս:
  5. The name pumpkin originated from “pepon” – the Greek word for “large melon.”
  6. Դդում անունը  առաջացել է հուներեն pepon անունից ովորը նշանակում է Մեծ սեխ:
  7. The Connecticut field variety is the traditional American pumpkin.
  8. Կանեկտիկուտի դաշտային տեսակային ավանդական ամերիկյանդդումի տեսակն է:
  9. Pumpkins are 90 percent water.
  10. Դդումը կազմված է 90 տոկոս ջրից:                  
  11. Pumpkins are fruit.
  12. Դդումը միրգ է:
  13. Eighty percent of the pumpkin supply in the United States is available in October.
  14. Ամերիկայում դդումի մատակարարման 80 տոկոսը լինում է հոկտեմբերին:
  15. In colonial times, Native Americans roasted long strips of pumpkin in an open fire.
  16. Գաղութային ժամանակներում  բնիկ Ամերիկացիները դդումը կտրում  էին և խորովում բաց կրակի վրա:
  17. Colonists sliced off pumpkin tops; removed seeds and filled the insides with milk, spices and honey. This was baked in hot ashes and is the origin of pumpkin pie.
  18. Գաղութայինները կտրում էին  դդումի  վերևի մասը հանում կորիզները մեջը լցնում կաթ,մեղր և համեմունքներ եփում էին տաք մոխրի մեջ, այստեղից առաջացել է դդումի կարկանդակը:
  19. Native Americans flattened strips of pumpkins, dried them and made mats.
  20. Բնիկ Ամերկացիները տափակացնում էին կտած դդումը և դոշակ պատրաստում դրանից:
  21. Native Americans called pumpkins “isqoutm squash.”

 Բնիկ Ամերիկացիները դդումի ասում էին “isqoutm squash.” 










Դու գիտես Ալի Բաբայի մասին:Նա ապրել է  Պարսկաստանում շատ տարիներ առաջ:Նա աղքատ մարդ էր:Ամեն օր նա անտառ էր տանում իր երեք ձիերին և փայտ էր հավաքում
:Հետո փայտը վաճառում:Մեկ օր երբ նա անտառում էր տեսավ քառասուն ձիավոր:Նա բարձրացավ ծառին և հետևեց:Մարդիկ նման էին գողերին:Նրանք ունեին ոսկով լիքն ծանր պայուսակներ:Նրանք կանգնեցին մեծ բլուրի արջև և գլխավորը ասաց <<Սեզամ բացվիր>>
Սեզամը կախարդական բառ էր:Բլուրի բուռը բացվեց մարդիկ մտան նեռս և դռներն փակվեցին:Ալի Բաբան ցատկեց ներքև գնաց դեպի դուռն<<Սեզամ բացվիր>>նա ասաց:Դուռն բացվեց և նա նեռս մտավ:Շատ ոսկե դրամներ և զարդեր կային:<<Այս մարդիկ ազնիվ չեն>>
Ասեց Ալի Բաբան <<նրանք գողեր են և գողանում են այս դրամներն և զարդերն>>:

Նա մի քանի պայուսակ ոսկով լցրեց և ասեց<<Սեզամ փակվիր>>:Դուռն փակվեց և Ալի Բաբան ոսկին տարավ տուն:






1.I am going to have breakfast in the kitchen .
2.I am going to have lunch in my friends house .
3.I am going to take a shower  in the bathroom.
4.I am going to watch TV in thieving room
5.I am going to sleep in the bedroom.


1.She is waking
2.They are eating
3.boys are running
4.she is watching  
5.They are dancing
6. They are swimming




1.Yes ,  Mrs. Smith and her sister are different.
2. Mrs. Smith is a teacher.
3. Her sister is an actress.
4. Mrs. Smith lives in Chicago.
5. Mrs. Smith is married. Her sister is single.
6. Her sister lives in Boston.
7. At the weekends Mrs. Smith usually stays at home with her family.
8.At the weekend goes to parties.


3.  A. I look like my grandfather.
   B.I don’t look like my brother






Classwok
                                                      Must- պետք է
1.You must in the garden.
2.You musn’t  play on the road.
3.Schoolchildren must bring their books to school every day.
4. Schoolchildren musn’t  write on the walls of the classroom.
5. Little children must go to bed late.
6.Little children musn’t go to bed late.
2. Use must or must not before the verbs in brackets.
1. I must clean my teeth every morning.
2. We musn’tcome to school late.
3. You must help our friends.
4. Children masn’t sleep in the classroom.
5. We must do our homework at home.
6. You must work hard to learn English well.

3. Make the sentences interrogative.
1. Must Mary clean her room.                                    
2. Must Kate write her exercise.                                
3. Must she cook the dinner.
4. Must they go to school at 8 o’clock.
5. Must I get up at 7 o’clock.
6. Must I go home early.
7. Must they go to school by bus.
8. Must you read the text once more.
4. Make the sentences negative.
1. You musn’t translate the text.
2. I musn’t tell you about him.
3. He musn’t visit his friend.
4. They musn’t bring the books.

5. He musn’t buy a new coat.                               


Small
Downstairs
Living-room
Kitchen
Brawn
Wrong 



1. Fill in the blanks with lots of or a lot of.
1. I can see lot of pictures on the wall.
2. There are lot of boys in the yard.
3. I have lots of or bread in my bag.
4. There are lot of books in my bag.
5. I have lots of milk in my glass.
6. There is lots of ink in my ink-pot.

2. Fill in the blanks with few, not many or not much.
1. There are not many students in the classroom.
2. There is not much water in the glass.
3. There is few paper in the box.
4. I see few eggs in the bowl.
5. There are few apples on the plate.
6. There is not mach food on the table.

1.Peter going to do bathroom. The water going to do running.
2.Alice is going to do kitchen. A cup coffee and going to sandwich are on the table.
3.Paul is going to do armchair. He is going to do opening a book.
4.Anna going to do shop. She likes going to do beautiful mirror.
5.John and Jane are going to do wearing tennis clothes and they have their tennis rackets in their hands.
  

1.Once upon a time there lived a little girl.
2. She had very pretty golden hair.
3.She lived with her grandparents near the forest.
4.She picked some pretty flowers.
5.Hilda liked the . . . . . chair best.
6.She ate all the soup from the … . .  bowi

7.She did not want to sieep in the . . . . bed.   


01.10.2013

2.
4. One day Hilda went to the forest.
5.Hilda see a house in the forest
6.Hilda liked very small chair.

1.
4. fals
5.fals
6.fals 


Nadia shivered  vhen she touched  the frog.
Frog hopped came the palace.
He was most handsome boy.
Ven Nadia open the dor  frog hopphet.


A.Must  I do this exercise.?
B.Yes,you must.
                   
A.Must I read the poem.?
B.Yes ,you must.

A.Must I open the window.?
B. Yes ,you must.

A.Must I ask question.?
B. Yes ,you must.

A.Must I clean the board.?
B. Yes ,you must.

A.Must I bring chalk.?
B.Yes,you must.

5.Must I go to bed now.?
Must we write the words on the board.?
Must Jill  buy a new book.?
Must I clean my teeth  every day.?
Where  must we write the dictation.?

1.must.
2.must not
3.must
4.must not
5.must
6.must not
2.
1.must.
2.must not.
3.must.
4.must not.
5.must.
6.must.

3. Make the sentences interrogative.
1. Must Mary clean her room.?
2. Must  Kate write her exercise.?
3. Must she cook the dinner.?
4. Must  they  go to school at 8 o’clock.?
5. Must I get up at 7 o’clock.?
6. Must  I go home early.?
7.  Must  they  go to school by bus.?
8. Must you read the text once more.?

4. Make the sentences negative.
1. You must not translate the text.
2. I must not  tell you about him.
3. He must not visit his friend.
4. They must not bring the books.
5. He must not buy a new coat.


Комментариев нет:

Отправить комментарий